Om Danas
Selskapet har sitt sete i Åndalsnes. Selskapets postadresse er Bakketun 7, 6300 Åndalsnes.
Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til [email protected] med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.
Bestilling
Når du har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til [email protected].
Levering
Våre normale leveransetider er 2-5 dager. NB! Helgbestillinger sendes førstkommende mandag.
Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengreleveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: [email protected].
Priser
Alle priser i butikken er oppgitti NOK og inkluderer 25% (eventuelt 15%) moms.
Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaketav prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feilpriser p.g.a. gal informasjon.
Angrerett
Når du kjøper varer påinternett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra dettidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.
5.1 Nårdu bruker angreretten din:
Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til [email protected] I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilkeprodukt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.
Du bør returnere produktene tiloss umiddelbart og innen angreretten går ut (lagstiftad 14 dager).
Du er ansvarlig for returfrakt,levering og tilstand på produktene ved retur, produktene børderfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.
På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukteller skadet produkt.
5.2 Angreretten gjelder ikke for:
- Produkter som er forseglet avhelsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen erblitt brutt av deg.
- Produkter av karakter forsegletlyd eller bildeopptak og hvor forseglingen er blitt brutt av deg.
- Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
- Tjenester som er fullført oghvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført utenangrerett.
- Varer som raskt kan bli dårligere, eksempelvis mat.
- Løsnummer av aviser eller magasiner.
For mer omangrerettloven, seher.
Reklamasjon og klager
Alle produkter inspiseres førlevering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktigsendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.
Du må alltid kontakte oss forgodkjenning før du returnerer en mangelfull vare.
Klagen skal sendes umiddelbartetter at mangelen er oppdaget.
6.1 Hvordan du går fram ved reklamasjon
Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til [email protected] der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke klarer å rette oppfeilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for retur frakten for godkjente klager.
Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis detviser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignendei samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.
Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.
Vi tar ikke ansvar forforsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapetskontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.
Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer iprodukter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
Produktinformasjon
Vi reserverer oss for eventuelle trykk feil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da enviss farge forskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.
Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)
I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.
Personopplysninger
Ved å handle hos Danas godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.
Danas er ansvarlig forbehandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.
10.1 Hva er personliginformasjon?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.
10.2 Hvilken informasjonlagrer vi?
For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.
10.4 Hvilken informasjondeles og til hvilket formål?
10.4.1Betalingsleverandør
Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandører vi bruker er: Nets, Klarna.
10.4.2Leveringsselskap
For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon medleveranse selskap. Det som deles med leveringsselskap er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.
Leveranseselskap vi jobber med er: Posten.
10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsystemet vi bruker for å sende ut nyhetsbrev.
10.5 Innsynsretten
Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengeligom deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.
10.6 Rett til rettelse
Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.
10.7 Retten til å bliglemt
Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.
Det er få unntak fra denne retten til å blislettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle enjuridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig fordatabeskyttelse
Danas er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.
10.9 Hvordan vi beskytter din personligeinformasjon
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB med base i Helsingborg.
Endringer i de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.
Tvist og valg av lov
Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via ForbrukerEuropa sin side.
Ved tvist følger vi avgjørelserfra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.
Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.